kingk

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

RIP Greg Plitt

Av Kenny Öst - 18 januari 2015 17:04

Jag har alltid gillat människor som sticker ut, som vågar sticka ut hakan med radikala åsikter, som frångår svenssonmallen och liksom tror på sig själv mer än det utstakade livet andra försöker pracka på en.

Greg Plitt hade många sunda åsikter och jag kunde ta till mycket mycket av hans träningsprinciper.


När jag var verksam som personlig tränare utforskade jag också en hel del och provade på allt möjligt med mina kunder. Hur funkade dem?  vad kunde dem göra?  vilka hinder satte dem upp för sig själva? vilka ursäkter?

Jag ville att dem skulle finna sin gräns och gå bortom den,  för det är bara då man verkligen förbättras.


Nu för tiden vill jag göra det med mig själv. Människor som Greg Plitt inspirerar och jag tänker kan han, så kan jag.

Kan jag,  så kan vi.


"Cast of your current self and be more"  /Greg Plitt

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kenny Öst - 31 januari 2015 13:47

Man sitter och tittar på en myrkoloni, ser de små myrorna jobba på i sina förutbestämda mönster. Känner sig lite övermäktig när man tornar sig över de små. Alla fyller sin roll medans avvikelser dödas och äts upp. Men tänk om någon övermäktig var...

Av Kenny Öst - 20 januari 2015 22:25

Passion?   Vad är det?  Om man slår upp det på wiki så kan det betyda stark förkärlek till någonting, till exempel att man har passion för ett ändamål, en sak, en person, en förändring eller en åsikt.   Enligt den kristna tron så handlar det om e...

Av Kenny Öst - 17 januari 2015 23:42


Så är snart Gävle ett minne blott. En ny karriär och en ny stad väntar där framme. Jag har alltid haft ganska lätt för att hitta boende,  men det är lite av eb utmaning att få allt att falla samman på ett bra sätt.  Om lite över en månad börjar jag...

Presentation


Be the King for yourself, and rule your life

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards